I. ORGANIZACJA
- Przedszkole jest instytucją oświatową, wychowawczo – dydaktyczną i opiekuńczą oraz realizuje zadania zawarte w Statucie Przedszkola.
- Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
- Podstawą przyjęcia dziecka do przedszkola jest wypełnienie Karty Zgłoszenia Dziecka.
- Do przedszkola przyjmowane są dzieci, które ukończyły 2,5 roku życia (są samodzielne, komunikują swoje potrzeby).
- Przedszkole jest czynne w godzinach od 6:00 do 16.00.
- Należy odbierać dziecko do godz. 16:00.
- Dziecko mogą odbierać rodzice lub prawni opiekunowie lub upoważniona przez nich osoba (pełnoletnia), po uprzednim poinformowaniu Przedszkola.
- Dziecko przyprowadzane do przedszkola musi być zdrowe.
- Dziecko powinno posiadać buty zmienne i odzież na przebranie.
- W przedszkolu jest wyznaczany czas na odpoczynek dzieci.
- Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową, program wychowania w przedszkolu wybrany spośród programów wpisanych do wykazu programów dopuszczonych przez MEN do użytku w Przedszkolu oraz programów autorskich opracowanych przez nauczycieli przedszkola.
- Przedszkole funkcjonuje 11 miesięcy w roku.
- Przedszkole nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone do przedszkola. Zabawki można przynosić tylko w wyznaczony dzień.
- Do przedszkola nie wolno przynosić własnych posiłków.
- Ubezpieczenie dziecka od następstw nieszczęśliwego wypadku. Przedszkole ubezpiecza każde dziecko w/w ubezpieczeniem. Koszty ubezpieczenia ponoszą rodzice bądź opiekunowie prawni.
II. ZADANIA PRZEDSZKOLA
- Wychowywanie dzieci w duchu wartości chrześcijańskich.
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju każdego dziecka.
- Sprawowanie opieki nad wychowankami, zapewnienie im bezpiecznych warunków.
- Rozwijanie w ramach istniejących zainteresowań, uzdolnień i talentów.
- Współdziałanie z rodzicami w zakresie niezbędnym dla rozwoju dzieci.
- Stwarzanie warunków do rozwoju samodzielności, dążenia do osiągania celów, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego środowiska, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu dziecka oraz poszukiwania informacji.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni i fantazji dzieci.
- Tworzenie warunków harmonijnego rozwoju fizycznego oraz uczenie bezpiecznych i pro-zdrowotnych zachowań.
- Współdziałanie z rodziną poprzez wspomaganie jej w wychowywaniu dzieci oraz rozpoznawanie możliwości rozwojowych dziecka.
- Zapewnienie dzieciom możliwości udziału w zajęciach dodatkowych, które są finansowane ze środków przedszkola.
III. PRAWA DZIECKA
Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
– Właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo -wychowawczo-dydaktycznego;
– Szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania oraz akceptacji jego osoby, takim, jakim jest;
– Ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej;
– Poszanowania własności;
– Indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa rozwoju;
– Pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć związanych z przykrymi i dotkliwymi zdarzeniami.
IV. PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW
- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola lub zapewnienie upoważnionej osoby zastępczej.
- Terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
- Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu oraz niezwłoczne informowanie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych.
- Rodzice mają prawo do:
– Zapoznania się z programem i zadaniami przedszkola;
– Uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów,sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka;
– Uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy;
– Wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi opinii na temat pracy przedszkola;
– Rodzice (opiekunowie) powinni brać czynny udział w zebraniach oraz uroczystościach organizowanych w Przedszkolu;
– Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określania drogi jego indywidualnego rozwoju.